Onödigt Tänkande

Folk säger att man ska vara rak o ärlig i alla väder, men jag har kommit fram till att man kan typ inte vara de.
Ibland blir de till att hålla käften eller dra en vit lögn. För tänkt er själva om alla skulle vara totalt ärliga hela tiden, man skulle juh bli sårad var o varannan dag. De handlar inte om att man är oärlig man bara gör de lite snyggare för att inte såra nån.
Till exempel:

-"Va tycker du om min nyköpta klänning?" "Skit ful, ser ut som nått katten spytt upp"
eller..
"Smakade maten bra?" "Såfan heller, de har vänt sig i magen på mig"
eller..
"Kolla, jag har gått ner i vikt!" " Du ser fortfarande ut som en flodhäst"

Lite grova exempel men ja ni förstår va jag menar, tänk om man skulle vara genom ärlig i alla dessa situationer, då skulle många människor blir ledsna o sårade. Och ändå säger folk att ärligheten varar längst... Jo kanske men en vit lögn för att inte såra en vän , de skadar ingen. Vissa ggr skulle självklart de vara mycket enklare om folk bara sa va dom tyckte o kände, så man slapp gå runt o fundera.

Som de här med kärlek, om man skulle säga till varandra redan från början att man gillar varandra så skulle vi slippa alla tankar och missförstånd. Inom just kärlek så skulle allt bli så mkt lättare, man skulle slippa analysera. Nu säger jag inte att alla människor går runt o håller allt för sig själv, men många. Jag är en av dom som inte vågar säga va jag känner, jag har blivit bränd så många ggr att jag nu e rädd för elden....
Och istället går jag o plågar mig själv me funderingar, analyserar mer än va mitt huvud klarar av..
För jag VÅGAR verkligen inte vara ärlig, tänk om han säger ditt , tänk om han säger datt, tänk om de förstör en vänskap. blablabla....Och så håller de på i en hel evighet..

Mitt liv just nu är som en bergodalbana utan slut... Allt går upp o ner, ena stunden gråter jag nästan till att nästa sekund skratta. Allt är helt huller om buller, och mitt huvud sprängs snart.. Om man skulle höra allt jag tänkte på så hade nog folk blivit dumma ihuvudet bara av att lyssna på skiten...

Men som sagt onödigt tänkande är min stora specialitet!

See You Next Time

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0