Helg & Lägenhet

Nu börjar vi komma iordning i lägenheten, matta och vardagsrumsbord är införskaffat. Börjar kännas hemtrevligt, okej vi ska inte prata om mitt sovrum som ser ut som en flyttkartong men ändå. Jag vill inte fixa för mkt där än innan jag vet hur jag vill ha det.

Fredag:
Va sjukt trött och irriterad efter jobbet och Oscar fick höra mitt TPL (trött på livet) snack. Jag var inte arg eller otrevlig mot honom men han fick som sagt höra allt jag var bitter på. Vi var hundvakt hela kvällen och pratade ganska mkt. Vid tolv ramlade Thommy in för att hämta sin valp sen gick jag o la mig.

Lördag:
Vaknade vid 12, utvilad efter tolv timmars sömn, direkt då drog Oscar till Thommy för att grilla. Jag gick runt i lägenheten, tog en dusch och väntade på "K"s samtal. Vid två? kom han förbi o fixade lite, vi tog en kaffe sen drog vi till Tungelsta för att hämta vardagsrumsbordet. Sen hem igen. "K" fixade kylskåpet, skruvade ihop köksbordet & fixade balkongdörren. Han gav oss oxå en micro o kokplattor tills köket blir klart om typ två veckor.
Evigt tacksam att han tar sig tid och hjälper till, han är värd en STOR kram. Och när detta är över så ska jag nog visa min uppskattning på något sätt.

"K" är så rolig ibland, han har vissa ggr mer planer för denna lägenhet än va jag har.
- Vi kan lacka om köksbordet Camilla, så det blir snyggt.
- Vi kan lacka om dörrarna Camilla så dom blir riktigt snygga o glänser.
- Vi kan lägga trall på balkongen.
- Du kanske kan få min säng så kan du nog ställa den såhär.
- Vi kan sätta upp en duschvägg här
- Lägga nytt golv i kök & hall


Och så fortsätter det, vi kan hit o vi kan dit :P
Men inte så att jag har någonting emot de, skönt att ha en hantverkare som vän.
Tack "K" för den senaste tiden då du funnits där när det varit tufft.
Tack för att jag kunnat ringa mitt i natten o gråtit eller varit fly förbannad.
Som jag sa igår, du är en player, ett svin på två ben :P, men du har ett hjärta och jag är tacksam för all din hjälp!

Söndag:
Idag kanske mitt älskade hjärta Elin & Simon kommer över på fika, "K" ramlar förhoppningsvis in med vår tvättmaskin också, annars åker jag till honom ikväll och våldtar hans tvättmaskin :P

See You Next Time

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0