a fire inside

En eld inombords, en låga som tänts.
Nånting som så länge varit släckt, när en gnista uppenbarar sig.
Kylan försöker sänka mig men lågan i bröstet värmer mig innifrån å ut.
En lek som förvrider förvirringen till max.
Hur en lätt beröring kan få hela kroppen att stanna upp,
när man glömmer att andas.
När man med alla medel försöker stoppa sigsjälv från sigsjälv,
när känslan äter sig in.
Muren som man byggt upp är inte fullständig än,
inte hunnit reparera skadorna från tidigare skotthål.
Kanske är de bra?
Kanske tillåter de mig att öppna mig mer än vad jag annars hade gjort?
Hjälper eller stjälper?
 
En ångestkänsla kryper under huden,
att man öppnat sig för mkt.
Svårt att finna fokus, svårt att hålla en samlad profil,
för själen skriker så högt att demonerna i huvudet inte hörs.
Brinner upp innifrån, värmen stiger för fort.
Bilder från minnet spelas upp i huvudet, flashar framför ögonen.
När man ser sigsjälv från ett annat perspektiv.
Inspekterar sigsjälv, går igenom minnena.
Första helhjärtade skratten på lång tid,
ser in i sina egna ögon, och insikten fylls på.
Måste pausa denna bergodalbana utan att kliva av, bara stoppa lite.
Låt mig andas, låt mig fundera, låt mig tygla elden.
 
 
 
 

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0