Söndag

Och så va helgen över, en helspäckad helg har de varit.
I fredags jobbade jag, vi hade 63 rum att städa o när dagen va slut räknade vi ut att vi bäddat 109 sängar. Helt sjukt. Jag va helt slut men sånt e livet, kom hem tog de ganska lungt. Duschade o så, amanda förberedde de sista till bröllopet. Så jag o Micke åkte till Peter chap o grillade o åt gott, väldigt trevligt. Sen kom Carro o umgicks me oss, och senare på kvällen när Amanda va klar me förberedelserna kom oxå hon. Men vi var trötta o rörde oss hemåt för imorgon skulle de vara en stor dag.
Vaknade ganska tidigt, gjorde oss iordning i normal takt, sen bar de av till kyrkan där Lotta & Tobbe skulle gifta sig.
De var ett asfint bröllop, sen åkte vi till lokalen där amanda,kristin hade gjort fint.
De blev ett tidigt avslut på den kvällen men mkt för att de fanns spädbarn i lokalen :)
Men jag ,amanda & carro åkte till Harrys där Tobbes lillebror Jonas var.
Vi hade as kul, amanda blev antastad av en äckel gubbe(vilket inte va så roligt iofs) så Jonas fick säga till honom ett antal ggr vilket han började tröttna på. Men annars va kvällen super, Jonas e juh skåning så vi mobbade hans skånska lite då o då, o så försökte vi utala som han gjorde oxå, vilket fick honom att asgarva.
När vi skulle hem så pratar vi lite utanför, o Jonas säger att jag o amanda måste komma o hälsa på honom i helsingborg på festivalen om två veckor, han betalar allt. Amanda var lite osäker på detta o tyckte inte om idén att han skulle betala allt för oss båda, så hon säger nej men jag är stönig. Jag o Jonas stannar till o tittar på varandra o på amanda o säger typ: du är vaddå?
Amanda: ja jag e stönig
Amanda: de e som jag e envis.
Jonas/Jag: *asgarv*
Jonas: Ja men jag får väl ringa grannarna innan du kommer.

De roligaste här e att jag hör bara snusk o tyckte de här va as kul, jag dör av garv säger meningen flera ggr så han ska höra va han precis sagt. Tredje gången fattar han o as garvar.
Jonas: nejnej inte så, nejnej, amanda lyssna inte på henne, jag menade inte så haha, nejnej .
Ungefär så höll han på samtidigt som han asgarvade. Jag höll på att kissa ner mig o gick o sa meningen högt hela tiden.
Jag: Jag är stönig, men jag kan ringa grannarna innan du "kommer" . haha
åååhhh de e så kul, dålig humor som jag har.

Menmen sen skjussade vi hem Jonas o så va kvällen slut.

Idag hjälpte vi Lotta o dom att städa lokalen lite, för att sedan åkte hem till Inger & Kurt o äta resterna (mormor & morfar).
Sen åkte skåne folket hem, ja förutom Lotta o Tobbe som stannar en vecka till. Så nu har vi varit hos Mats, o funderingen nu som ligger i luften e mat?
Så de disskuterades nu om de ska bli varma mackor :)
Menmen så ere.

See You Next Time

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0