Söndag

Och så va de Söndag igen, helgen är föbi o en ny jobbvecka är redo att börja.
Helgen har varit fullbokad faktiskt.
Igår åkte jag till min kära storebror o hans familj i täby.
Dom skulle döpa sin nyaste tillökning och jag är juh fadder så självklart va jag där. Stog där framme vid altaret och såg söt ut haha. Sen så är jag juh tvungen att läsa ur bibeln oxå, jag gör de för min brors skull, men fyfan va jag inte tycker om att tala inför mkt folk. Men jag gjorde de snabbt o smärtfritt. Sen bar de av hem till deras lilla radhus i täbykyrkby. Där de va bjudning med folk o massa gott. Och tur som dom hard enna familj så sprack dom gråa molnen upp o solen tittade fram.
Perfekt för grillning o fika utomhus på deras terrass. De är så synd att jag träffar dom så sällan, älskar min bror o hans familj så himla mkt. Men tiden räcker inte alltid till tyvärr. Men vi skulle försöka träffas innan jag drar iväg hela sommaren.
De är inte många som förstår att han är min storebror eftersom han är ljushårig med blåa ögon o jag är brunett ända in i själen. Men nog är vi syskon allt, han försöker skydda mig o visa mig rätt vägar precis som en storebror.
Love to my big brother!


Och idag da, söndag, min lillebror fyller år imorgon så idag ska de firas med buller o bång.
Mikael fyller hela 11 år o en liten bit av vår lilla släkt ska komma på fika. Tänk att han redan är 11 år,jag minns när jag körde honom i vagn var o varannan dag o han va sååå liten.
Nu börjar han högstadiet om ett år, och jag vet själv hur fort högstadiet gick o sen helt plötsligt så sökte man till gymnasiet. Jag hoppas innerligt att de inte går så fort för honom, för när han ska söka till gymnasiet då är jag 25 ?!
De är INTE okej, dom 5 åren får fan inte gå fort. Fan 25 då ska jag skaffa barn o ha allt upplagt runt mig. helt sjukt att de e 5 år kvar till 25 o sen 5 år till då är de 30!!!! Galet så gammal vill jag inte bli?!! :O
Menmen,
Detta är sista veckan jag jobbar på dagiset Tallen, kommer sakna barnen o arbetskamraterna väldigt mkt. De är en trevlig arbetsplats. Men jag hoppas jag kan komma tillbaka till hösten, de får tiden utvisa.
Men hela sommaren kommer jag hålla till på andra sidan Sverige nära Norge, ska jobba o bo i Säffle hos mina värmlänningar. Kommer kanske hem en eller två helger inte mer, så vill ni träffa mig nånting under sommaren så får ni boka in er den helg jag kommer upp.
Jag ska försöka uppdatera bloggen när jag är därborta så ni vet att jag lever =P
  • See You Next Time

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0