Pandoras ask

I helgen väckte jag den björn som så snällt legat i ide i två år. Jag väckte den förbannade björnen, men vet ni vad... I dont fucking care!

Många kanske tycker att det är ren dumhet, andra kanske tycker att jag har hoppat på ett tåg jag aldrig kommer få stopp på. Men man lever bara en gång och jag kände att det spelade ingen roll.

Men därimot fick jag dra upp gammalt groll, gammalt skit som jag har lagt bakom mig. Saker jag har lagt i en låda med hundra säkerhetslås och gömt där ingen kan hitta den. Den "lilla" lådan fick jag plocka fram och öppna, ungefär som pandoras ask.

Jag var chockad över detta, när han frågar "varför ?"
Jag blev helt ställd, nu? ikväll? efter två år? Ska vi verkligen ta upp det efter två år?
Och japp det skulle vi, och pandoras ask var öppen, men på något sätt va det skönt att berätta att faktiskt få säga hur det låg till. Och han tog det fruktansvärt bra, och han fick nu också ett "avslut" eftersom han har haft frågan "varför" .

Men det var tufft jag blev helt varm och ångesten rann över mig, jag förklarade också att jag tog det ännu hårdare att jag förlorat en vän på vägen. Att jag tycker det varit tufft att inte ha honom där..

Han förstog, jag visste att han skulle förstå, men jag hade hoppats på att aldrig behöva gräva i dom såren. Hoppats på att aldrig behöva gå tillbaka till dom minnena.. Kanske var det bra, kanske var det ett avslut för mig med nu?

Jag hade iallafall en sjukt trevlig helg.
Fredag: Ute med "K" & CO. Drog hem hyfsat tidigt, var ganska sliten efter veckan.
Lördag: Hemma hos Elin & Simon. Oskar, "K2" & "K" var närvarande och några till :)
Söndag: Vaknade hos "K2", drog hem till Elin & Simon igen o åt pizza, sen bar det av hem till sängen och så var helgen över.

DRAMA har varit helgens huvudämne, oh lord..

See You Next Time




Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0