beauty in all forms, part 2

Idag tänker jag fördjupa mig i den stora frågan gällande vikten i detta samhälle!
 
Tänker börja med att tillägga att jag är inte den som är den,
jag attraheras av muskler PUNKT
 
Men detta jidder om hur man ska se ut,
hur samhället har förvridit va som är rätt & fel.
Varför är de tabu o ha fett på kroppen,
varför är de äckligt när en rund tjej går i en klänning o visar benen,
varför är de helt okej att en smal tjej går halvnaken o blottar sig,
men inte okej åt andra hållet.
Kurvor är en fin sak, en kropp vi borde uppskatta mer än va vi gör,
men varför uppskattar vi inte kurvorna till fullo?
Jo för att i varje fönster vi går förbi så står skyltdockorna o slår oss i ansiktet,
skyltdockorna har gjorts med revben/höftben synliga
o de är så man ska se ut för att kunna köpa dessa kläder.
 
Barn tror att idealet är smal, Sjöjungfrun är smal o sjöhäxan är tjock..
På senaste har jag fått mkt kritik över hur jag ser ut
vilket gör att jag vill ta upp denhär frågan.
Fick höra av en kille jag träffade att:
Han: Du är mkt större än va jag föreställt mig i mitt huvud..
Jag vet inte va folk tror när man säger kurvor,
får ni upp Jennifer Lopez & Beyoncé i huvudet?
Pinnsmal midja o värsta rumpan, nej så ser inte folk ut (oftast) .
Man har oftast lite hull överallt, inte bara på ett ställe.
Just när jag fick detta slängt i ansiktet så ville jag bara bitchslapa honom,
va ger honom rätten att kritisera mig, vett o etikett, håll käft!
Bara några dagar senare så frågade jag en vän om han kände några killar,
Han: Ja men dom gillar tjejer som Elin.
Jag: jaha, vem är Elin och vad är så speciellt med henne?
Han: Hon är smal..
 
No offense, man får attraheras av va man vill,
men när vart de okej att säga såna saker?
När vart de okej att trycka ner en annan människa för hur personen i fråga ser ut?
Jag har tröttnat på att folk är så trångsynta,
trött på att vi människor är så snabba med att döma så fort nån inte ser ut som alla andra.
Egentligen har de bara med ovisshet att göra.
När man jobbar som personligassistent som jag gör så ser man de glasklart,
det folk är osäkra på är lättare att hysa agg mot.
 
Jag vill inte hysa agg mot någon av dessa personer jag nämnt,
jag tycker bara att man borde tänka sig för va man kläcker ur sig,
man borde vara försiktigare med hur man talar till människor,
för folk tar illa upp, alla har vi känslor som blir sårade.
Och de gör ondast när folk kritiserar vårt utseende,
de är tuffast att läka dom såren.
 
Alla ser vi olika ut,
och jag tycker inte någon är mindre värd bara för att man har några extra kilon.
Vi borde uppskatta att vi lever,
sen när vart vi så elaka mot varandra..?
 
Vikten är aldrig ett problem sålänge du mår bra!
 
 
 

Kommentera här och gör mig glad
Postat av: Anonym

Visst är det konstigt! Allt annat som väger mer är mer värt, typ guld och diamanter.... det är bara när det handlar om kroppen som värdet sjunker när vikten går upp...

Svar: Så rätt uttryckt!
AllimaC

2013-12-20 @ 22:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0